fredag 22 maj 2009

Fredag idag och jag är ledig
Skönt
På jobbet börjar det gå framåt men det är inte lätt. Jag har varit ifrån så många år nu och var timme känns i kroppen, men kul är det.
Jag har ett litet problem och det är ju att jag är självlärd på de lilla som jag kan med datorn och idag märker jag att det är ju inte mycket som jag kan. Var inne på bibliotket och kollade om de har några kurser med lite programmering och ritprogram så att man ska kunna plugga ifatt lite men det var ej mycket de hade Problemet är de att jag är sjukskriven och då får man inte läsa. Hade jag varit pensionerad så finns det hur mycket som helst. Jag hoppas att regeringen tänker till och ändrar på det för de är ju vi som är sjukskrivna som ska ut i arbetslivet igen och det är ju där de trycker på, vad man läser.
Ute regnar det bara och Emelie som hade ut sin solstol som står mitt ute i gräsmattan är fylld med vatten.
Min man var iväg häromdagen och köpte en studsmatta som vi har ställt över polen.... även i den är det en pol
Ja jag måste ta en bild på det så ni ska få se hur det ser ut så att även ni ska få skratta lite.
våran lilla tomt hittar vi de mest idiotiskaste lösningar med att få plats :)
Nu ska jag avnjuta minuterna med en kopp kaffe sedan är det dax att greppa tag i städningen och hoppas på att senare få avnjuta kvällen på nån trevlig restaurang och BARNFRI

5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att kvällen blir fin för dig:)
Och helgen såklart!
kram Lallis

Tussemaja sa...

Visst är det underliga lagar och regler!? Vill gärna se bild på er studsmatta och poler!
Njut av ledigheten och ha det gott!

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att få komma igång och jobba men jobbigt på samma gång. Ser fram emot en bild på studsmattan med poolen. Hoppas att ni fick en mysig kväll.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att du fick en trevlig och barn fri kväll på någon god restaurang.
Kram:)

Anonym sa...

Jag häpnar! Vad är det som är så konstigt med att man inte får plugga om man är sjukskriven??

Om du är tillräckligt frisk för att plugga så är du ju inte sjuk?! Då får du väl ta studielån som alla andra.