fredag 8 maj 2009

Vita Gåvor

Vad glad jag blev häromdagen när jag fick reda på att jag har kommit med i nått som heter Vita Gåvor.
Rätta mig nån nu om jag har fel då det var ett tag sedan jag läste exakt vad det stod för.

Vita Gåvor är ett gäng glada typer som tycker om att skriva om inredning i vitt eller ljusa färger, ge inspiration till varandra med både svåra och stora som enkla och små tips om hur man kan ändra på saker som man har runt sig, även en swap annordnas ett par gånger per år som bygger på att man köper en present till en annan som man har fått sig tilldelad. Temat är bestämt innan och denna gången är det trädgård som gäller.

Mitt mål var ju att jag skulle ha lagt ut lite kort på våran trädgård men idag när jag vill ta ett par bilder så står det spön i backen såklart.
Men jag hittade ett par frågor på karoleens sida som jag tyckte var perfekta att svara på så att min hemliga vän ska veta nått om mig. Ja det är då inte lätt att köpa nått som ska passa till en främmande människa som man ska läsa sig lite till så att man vet lite om vad som ska passa.

Hur ser din trädgård ut?
Vi har världens dummaste trädgård då man inte kan komma till våran baksida från vägen utan måste gå genom garaget. Detta skapar i och för sig en skyddad baksida som inte många vet om hur den ser ut då man inte har nån insyn in. Ja trädgård är det nästan synd att kalla då den inte är stor men det är "min baksida"

Min man har byggt en altan där som binder fast poolen som vi köpt på ÖB för några år sedan med hjälp av trall. Ja jag satt och läste på tåget en gång om en familj som köpt en liten rund pool som grävde ner den och byggde trall runt och det var ingen dum idé Liten är den men den gör sin nytta. På andra ändan av baksidan har vi byggt upp rabatten med hjälp av en mur så att den skiljer sig markant från gräsmattan och där kan jag ha min växter ifred utan att min man kör över dem med gräsklipparen.

Tycker du mest om blommor, träd eller gröna växter? Jag älskar gräs. Min dröm skulle vara att ha en trädgård men en massa olika sorters gräs. Tyvärr så vill inte de grässorterna som jag har satt med åren komma tillbaka då de inte trivs hos mig så det får bli Sten och sten !!! Massor av sten

Vad saknas i din trädgård? YTA tänk om man fick ha en stor ängsträdgård där gräset var högt och man fick bara va. En lite bro, en lyckta som hänger i mitt lilla päronträd ja för de har jag ett

Hur dekorerar du i trädgården? sten / snäckskal de som finns i naturen samt mina små tomtar

Vad gillar du för färger i trädgården? Sandfärg mera ljust än mörkt.

Sedan har vi en framsida och där finns det bara sten. Plattor där vi kan ha cyklarna och dansk sjösten på resterande yta. För att sedan skilja tomten mot vägen har vi byggt upp en liten mur med hörnsten med hål i som jag sätter ner lite växter i. Då det är vidstilla på framsidan och solen ligger på där så passar typ kaktusväxter där. Mitt på stenytan har vi ett litet plommonträd och trappen upp till dörren är så klart en stentrapp

Ja det är då inte lätt att förklara i ord men jag hoppas att det ska ge en liten bild om hur vi har det

Djuren har inte kommit på plats och givetvis är de av sten....... eller.....

2 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad kul att du också precis har kommit med i Vita gåvor, jag kom också med nu till denna omgång. Tänkte göra ett inlägg om det.
Kram:)

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du också är med i vita gåvor. Det här är min tredje omgång. Måste skriva lite jag också för att hjälpa min hemliga vän.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis