tisdag 2 juni 2009

Magoperation kluven

Då var det tisdag och den dagen jag har fasat över är över.
Igår åkte vi upp till Stockholm där jag skulle undersökas varför jag ej går ner i vikt. Det är nu 1½ år sedan jag gjorde min sleev och jag har gått ner 20 kg. Visst är 20 kg bra men det var de kg som jag la på mig under ett års tid då jag inte mådde bra. Jag trodde väll att det skulle vara lättare och garanterat att man skulle gå ner mer.
Efter att min dotter föddes 03 gick jag på extra waganza och gick ner en hel del på väldigt kort tid men jag gick upp de rätt snabbt när jag slutade träna och sommaren kom. Inom 2 år hade jag dubblat de som jag gick ner och var väldigt ledsen över att jag dum nog hade låtit det hända så jag gjorde en sleevoperation. Jag har gått ner ja men jag väger inte de som jag vägde för 4-5 år sedan och det känns.
Jag blir ledsen över att andra lyckas, men inte jag. Visst gläds jag av att det går bra för mina vänner, tro inget annat !
Nu har de kollat min magsäck och allt såg bra ut. Jag slapp svälja kamera då de inte såg nått som inte såg ut som det skulle på röntgen.
Jag har INTE töjt ut det så nu ska vi gå vidare med varför svarar inte min kropp på de åtgärder som har satts in.
De som man kan göra mer är två olika operationer men
jag är väldigt kluven om man ska göra en operation till då jag anser att om jag går ner 10 kg vet jag inte om det är värt att utsätta kroppen för allt de som händer med en efter en operation samt att det är ju inte riskfyllt heller eller så får jag acceptera att jag är skapt till den jag är och lära mig att trivas med min kropp. Jag har gett upp hoppet med att kunna bli smal men jag hoppades på att inte vara överviktig och mitt BMI ligger idag fortfarande på över 30 och de trodde jag väll inte att jag skulle ligga på efter en operation.

Många frågor snurrar i min skalle och man glömmer ju att ställa dem, Det hjälper inte att ha dem nerskrivna för man minns inte svaret ändån. Tankarna blockeras när man så väl sitter där med läkaren.

Visst mår jag mycket bättre men hur skulle mitt liv se ut om jag var 10kg lättare. Är det möjligt att gå ner 20 kg. vad händer med livet...... ok att man vinner mycket men vad kan man förlora...... Kan det hända att kroppen inte svarar på en ny operation...... Ja mycket snurrar i min skalle just nu.

Att träna mer eller göra om kosten mer hjälper inte direkt då det inte finns mer att ta på om det ska vara hållbart.
Jag tränar idag och äter som jag ska, vad mer kan man göra ?
Imorgon ska jag ta blodprover som vi hoppas på kan säga nått.... eller inte....
Att inte veta eller att veta ..... Ja jag vet inte om jag vill veta om det är nått fel.... men å andra sidan vill jag ha ett svar

14 kommentarer:

http://merving.blogspot.com sa...

*kram*

Stina sa...

Förstår att det snurrar i skallen. Jag tycker att det är jobbigt att sköldkörteln spökar. Det funkar inte här heller.

Men egentligen så skulle man bara leva livet ändå. Men det kan vara svårt. Speciellt om man sett fram emot något och haft det som mål. Kramis Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att de får ordning på dig och att du känner att det blir bra för dig.

Sköt om dig!
Kram Ullis

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att det löser sig till ditt bästa.Ha det bra kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Titti sa...

Hoppas att det löser sig till det bästa!
Kram

Snuttan sa...

Hoppas det löser sig snart för dig

På torsdag skall jag på information inför min Gastric bypass operation.

kram

Anonym sa...

Så tråkigt, hoppas att det löser sig.

Vero sa...

Hoppas att du får några svar då.

Önskar dig en fin kväll!

Nisse runt hörnet sa...

Skippa alla kolhydrater. Har en liten fundering, varför åka till Stockholm när man bor i Linköping. finns det inget sjukhus där?

Tussemaja sa...

Kan förstå att det känns tungt. Hoppas att du får några vettiga svar på proverna och att du sedan kommer ihåg dem. Kram på dig!

Malin/malwa sa...

En stor kram till dig, vännen!!!

Förresten... Kom du på hur du skulle göra för att ställa in skärmen så det inte blev konstig bild?

StinasLoppis m.m sa...

Hejsan , förstår att det känns jobigt men hoppas det ordnar sej o att du får svar . Titta gärna in hos mej om du vill Ha det ra /Stina

Britt sa...

Hoppas att det löser sig till det bästa!

Kram britt

Mammyo sa...

kram Lottis =)))) jag vet och känner med dig =)))

jag har gjort 2 överviktsoperationer med 7 år mellanrum ....men idag är jag glad jag gjorde =))) 1 gastric banding och 1 gastric by pas =)))

46 kg lättare =)) vill du prata ring mig 070/336 21 36 eller om någon vill fråga om operationen =)))

själv har jag en kropp som inte tar upp järnet som den ska =)) kram Lottis ...kram kram