måndag 28 september 2009

Bio i värmen Nääää...... men tittar jag ut nu så regnar det i ett. Hösten är här och det märks.

Tänk att det inte var så svårt att övertala dottern att vi tar bio en dag då inte solen värmer och det var inte så svårt men jag hoppas att vi kommer att gå snart. Det är inte bara dottern som vill utan även mamma. Visst är det nått visst med att köpa lite popcorn och sedan gå in i salongen, glida ner i en stol och luta sig bakåt. Bara sitta där och inte bli störd av att telefonen ringer bara få vara och koppla av.
******
Jag hoppas kunna lägga in bilderna från mässan som jag var på i förra veckan. Följde med på Elmia Garden i förra veckan och wow. Ja se alla dessa underbara blomuppsättningar lätta och svåra men det roligaste var att se hur enkla saker kan bli så snyggt. Tänk om man kunde skapa dessa underbara saker med så enkla metoder och material.

Att se vad färger kan göra

En monter fanns inga färger och den var knappt så att man såg men de som hade skarpa färgen kunde man inte slita sig ifrån. Hemma skulle jag aldrig tänka mig dessa färger men underbart att se.Alla dessa blommor, dofter ja allt var helt underbart.

En sak som jag fastnade för var sylindrar av glas som de fyllt med vatten och sedan bara satt i en ros. Vet ej varför jag blev så tagen av de och så enkelt.

Just nu letar jag förbrilt efter sylindrar som är tillräckligt höga så att en ros ska få plats
******
Då var det åter dax för att skicka iväg en gåva till en person
och denna gången är det Prickigt/Rutigt/Randigt
hmmm personen som jag ska skicka till har det stilrent hemma i enkla rena färger eller......

I 14 dagars tid har jag nu letat efter nått som jag hoppas på ska kunna passa in men gud vad svårt och inte heller har ju jag skrivit själv om hur jag har det så jag kan tänka mig att den som köper till mig har samma problem.
Jag kan ej hjälpa det men barnet finns väll kvar inom mig för känslan man har när man packar upp presenten går ej att beskriva men det är lika kul att leta efter nått passande till ens hemliga vän.
Så varför inte prova de me

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju så kul med vita gåvor just för man tycker att det är så spännande att få paketet. Ofta så passar det ju utmärkt. Har inte fått iväg något än jag heller. Har samma problem som du har.

Ha det bra!
Kram Ullis

Vero sa...

Jag är likadan när det gäller presenter...

Faswt jag kan säga att när mina leveranser kommer så är det som julafton. Fastän jag vet vad jag har beställt. hahaha...

Och idag väntar TVÅ STORA kartonger på att öppnas. Tur jag inte har dem med mig... haha... för jag kan ju inte hålla mig...

Ha en fin dag!