fredag 8 januari 2010

Jag har flyttat

Jag och Engelska... Ja många vet att jag inte är teknisk av mig och jag skäms att säga att jag har teknisk utbildning men denna gången har jag klantat till det och det är ORDENTLIGT !!!!
Innan vi åkte iväg på en liten nyårs semester till Tjeckien så kom jag på att det var dax att förnya mitt donäm namn och gick in där jag köpt det innan men vad jag har tryckt skulle jag bra gärna vilja veta. Dagen innan vi åkte upptäcker jag att det är reserverat 29.000 kr från mitt konto. Gissa om jag fick panik !!! Var det lån på huset som dragits fel... inte den summan... hur jag än klurade fram och tillbaka kunde jag inte komma på vad det kunde vara och banken kunde inte hjälpa mig då pengarna "bara" var reserverade trodde de att det blivit fel i julhandeln och att företaget som gjort det kommit på det och pengarna aldrig skulle registreras att de skulle dras. Men vad gör man - Spärra alla kort som jag har och hoppas på att nästa dag skulle allt vara ok.
Visst var allt ok och det visade sig att företaget som jag köpt mitt donämnamn av gjort fel och att pengar aldrig registrerades och tur de för några 29.000 Skr finns det inte och jag vill ej veta vad som hänt om de skulle dragit och sedan inga pengar fanns
MEN
Vi skulle iväg till Tjeckien nästa morgon och klockan 7 skulle planet gå och jag stod utan kort.
Ok pengarna löste sig och jag knallar till forex för att växla
MEN
I London var det så mycket snö så att det inte hade kommit några pengar på tre arbetsdagar innan jul och 100 kr var allt de hade hemma.
Ibland är det tur att man har Euro iallafall
Ja vi kom iväg och trots förkylningar samt magproblem så måste jag säga att vi har haft en underbar resa och njutit av en vit vinter i Tjeckien. Nere i södra Tjeckien fick vi uppleva lite snö men tyvärr så kommer ej snön till Prag förrän nu i helgen och nu är vi istället hemma i ett snölagt Linköping.
Men även på vintern har Prag sin underbara charm och istället för att sitta ute och dricka öl en varm sommardag så blev det varmt vin som är väldigt poppis där så här års. Först var jag skeptisk till de och framförallt då jag värken dricker vin eller gillar citron och kombinationen ihop fick mig att rysa men jag var ju tvungen att smaka och det var faktiskt inte alls illa och jag kan mycket väl tänka mig det fler gånger.
Ja vad händer då men mitt donämnamn lottaslillakrypin vet jag inte ännu då jag nu har kontaktat ett Svenskt bolag och så hoppas jag att jag ska kunna komma åt mina koder så att jag kan ändra till de svenska företaget för engelska sidor kommer jag iallafall att hålla mig ifrån på ett tag ....(inget nyårslöfte :) )

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk så mycket strul det kan bli. Det är ju så fint i Prag, men nu är det jätte längesedan jag mötte våren i Prag. Kul att höra från dig igen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Men vännen, vilken röra!!! Vad trist!! Men så bra att resan ändå blev bra, trots allt...

Sorry att jag inte svarade på ditt mail innan jul, det var heeelt galet!!! Lite galet fortfarande, men det börjar väl lugna ner sig. Nu står det en massa "önske-alster" i kö, vi får se vad jag orkar med. Men en pysselstund, med lite kaffe och mycket snack, det orkar jag när som helst! Nästan... ;-)

Ha det gott, kram

lolla sa...

hejsan
men gud vilket strul du fick uppleva....
Var det dig jag fick mitt fina paket från vita gåvor av...
det är helt under bart.kika in på min blogg under kategorin julen ,kan du läsa inlägget....
hjärtat ska jag ha framme hela året det ska hamna lite vårsaker däri snart.Tusen tusen tack,det var en riktig fullträff..
kramar lolla