tisdag 2 februari 2010

VITA GÅVOR

Då var det dax igen. Nått kul att se fram emot vilket gläder mig. Jag har fått en som jag redan vet vad jag ska hitta på till och ser nu fram emot att få köpa det och fixa och dona så att det ska passa just "den" personen.
Denna gången är temat Mat/bakning och jag säger bara hjälp
Jag som inte bakar och inte heller gillar jag att laga mat då jag aldrig vet vad man ska hitta på
När vi köpte huset så sa vi att vi inte lägger pengar på nån dyr och fin spis utan det duger med ett billigt märke. Tyvärr så var det inte bara billigt utan det var fel på den redan från början men min man sa alltid att det var inget fel på den utan att det var nått som jag gjort fel.
När garantin gick ut och jag var tvungen att tillaga en kyckling i 2½ timme och den var inte klar så gav han sig.
Då ingen av oss är direkt för att laga mat så blev det att man lärde sig vad man kunde göra för mat utan att behöva annvända vissa funktioner. Bakning ja det var uteslutet.
Idag har vi in skaffat en fullt fungerande spis och ugnen fungerar *s*
Men nått som jag gillar är paj både mat och efterättspajer
En annan sak som jag alltid klagar på men aldrig skaffat mig är stora grytlappar, ja överhuvudtaget så grytlappar vet jag ej om jag äger utan det blir att man tar en diskhanduk och viker den 20 gånger.
Nä nån bullmänniska är jag inte men jag har ju barn hemma och på sommaren blir det ju saft och kex.....
När jag har besök vill jag gärna lägga upp nån liten kaka på ett fat och ha en liten duk under, dukar kan man aldrig få förmycket av.
Hmmm ja det finns ju faktiskt en hel del runt "bullbak" som man vill ha och man behöver ju inte baka själv :)
Maten då
Ja vad finns det att säga om den. Jag tycker om att dekorera och själva uppläggningen är roligare än själva matlagningen. Maten kan man ju alltid "hämta" men att dekorera matplatsen eller bara fixa upplägget betyder mer än maten för mig.
Jag hoppas att detta kan vara till nån hjälp till min hemliga swappvän


Vad är vita gåvor
"Vita gåvor bygger på en swapidé. Vår systersajt är Interior gave along. Om du tycker om att inreda med vitt och diskreta färger har du kommit rätt. Medlemmarna måste ha en blogg, som har "focus" på inredning, eftersom Vita Gåvor bygger på personliga gåvor. Några gånger om året köper vi varsin present för 100 kr exklusive porto."
Läs mer på

Inga kommentarer: