söndag 7 november 2010

Julgranar till salu / Teentråds armband

Nog för att jag längtar till julen och i år sägs det ju bli rekordår igen med julklappsköpandet även om inte vi kommer att bidra med det.

Vart år får våran dotter julklappar som hon inte har nån aning om vem som gav henne efter att alla papper och band är borta. När hon var 4 sa hon plötsligt att hon inte orkade öppna fler efter att ha öppnat ett par och kvar var då en massa oöppnade paket. Jag glömmer aldrig ett år när hon önskade sig en vagn till barbie och jag sa att den var fördyr och att den skulle hon inte få. Vi köpte säkert paket för det dubbla, dum som man var istället för att ha köpt just den vagnen och inget annat. I mellandagarna åkte dottern för att köpa sig en sak som vi sagt att hon skulle få för en del av pengarna hon fick och gissa vad hon tog.

Så Nu gör vi det som så att far/mor mor köper nått litet och sedan får hon en slant och så även från oss eller så köper min man och jag just den saken hon vill ha och inget annat.

Nu har vi haft tur i år då hon önskar sig ett sminkbord med stol och de sålde ett nu innan de tog fram allt nytt inför julen så vi fick det till ett toppenpris. Hoppas att drömmen slår in *ler*

Jag kan förstå när de tar fram allt julpynt på IKEA för det är ju inte alla som kan åka till IKEA hur lätt som helst och kanske har några mil. Och ok om man säljer adventsgranar. Visst är det bara ett namn men jag tycker det ser lite fel ut som det står på skylten här hemma sedan en vecka tillbaka

JULGRANAR TILL SALU

Måste man köpa en redan nu för att vara säker på att få en till jul? Nä vi väntar ett par veckor till :)

Ett armband har jag hunnit med och ja nu är det bara 5 kvar att göra som jag har fått beställning på :) Kul när man har nån att göra de till och inte bara göra utan att veta om det faller nån i smaken


1 kommentar:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vi gör på samma sätt att ungarna får det dom vill ha och ingenting annat.
Ja julgranar väntar jag med ett tag till, men hoppas i år få tag i en liten än som inte kostar skjortan.
vilka fina armband du gör.
Kram:)