onsdag 3 augusti 2011

VÅGA

Att våga är inte min starka sida men ibland är det skönt att utmana sig själv vilket jag gör rätt ofta. Men det är ju inte alltid jag lyckas med det. Den största utmaningen som jag har framför mig är att jag ska få ordning i mitt pysselrum vilket känns så långt borta många gånger. Jag sparar ju på allt och då menar jag allt. Tänk om jag skulle göra mig av med just den saken som kanske kommer till annvändning om ett år.

För en annan kan det vara en självklarhet att slänga men för mig är det ett stort steg och det går mot rätt riktning

Ett annat mål som jag har haft i år är att VÅGA
Jag ska våga lita på mig själv och våga sätta mig på en MC igen och idag efter ett antal år ja mer än 8 år har jag kört på stan ensamen igen. Sist jag satt på en MC utan att benen skakade var när jag var höggravid och ville flytta på den MC som vi hade då. Den stod uppställd på garage uppfarten men vattenslangen låg under den. Du som jag var skulle jag flytden och i vägen stod min bil när MC välte rätt på bilen. Kåpan gick åt skogen och intryckt blev bilen. Sedan föddes Emelie och nått hände. Jag vågade inte sätta mig på MC:n mer. Jag var rädd att jag inte skulle kunna stanna. Efter nått år så sålde vi den och min man köpte då en liten lätt MC 125a som ser ut som en moped bara för att jag skulle kunna träna mig men det gick inte. Så förra året ville jag prova men hela jag skakade och det var bara att lägga ner allt. Igår fick jag ett ryck och ville gå på det igen. Vi har pratat om att jag skulle till körskolan för att se om jag fick ta en lektion där igen men nä. Idag har jag kört !!!!
Nu står den på uppfarten till huset och väntar på att imorgon få komma ut en sväng igen

JAG VÅGAR !!!!!

Inga kommentarer: