fredag 13 februari 2009

slips

Igår innan vi skulle gå och lägga oss satt vi framför TV.n när de visade en man i slips
- Mamma är han polis ? frågade min dotter
- varför tror du de ?
- Jo för han har slips och de har alla poliser
- Jasså men är det bara poliser som har slips då ?
- Nääää även den som tjejen vill gifta sig med har slips men inte min Adrian
- oj då men ska ni ha barn då
- AAAA men nu har vi ändrat oss så vi ska bara ha två annars så blir huset fullt
Ja ska det börjas i tid eller
När vi var på föräldrar möte i höstas kom en kvinna fram till mig och frågade om vi hade en svart bil.
Ja svarade jag.
Jasså då är det du som är min sons svärmor
Det är inte bara min dotter som pratar hemma om sin pojkvän
Även han pratar och de har haft stora diskutioner ska ni veta om bilen de ska ha
Min dotter vill ha en ny röd bil men han ska pront ha våran svarta

Inga kommentarer: