fredag 13 februari 2009

Poliser har inte slips

Innan vi åkte till ögon idag så skrev jag det förra inlägget
Nu när vi åkte hem från ögonmotagningen där vi varit med Emelie sa jag till min man att ta en genväg från sjukhuset då det var trafikstockning dit vi skulle.
3 meter är bussgata som man måste köra .... men det får man ju inte.....

Nu vet Emelie att polisen ej har slips mer än när de har innetjänst
och pappa blev 1000 kr fattigare

Men nån gång ska ju de me ha betalt och hur många gånger har man
inte kört förfort eller gjort andra saker i trafiken

Man är ju inget guldbarn

Nu fick man sig en tankeställare och när vi stod där och såg den ena efter andra bilen som åkte in så är man glad över att de stod där
Nästa gång kan det ju vara en själv som åker i en ambulans som inte kan komma fram på grund av att bilister kör där de inte får



6 kommentarer:

http://merving.blogspot.com sa...

Åhh vad retligt. Men det är som du skriver någon gång bör man åka dit. Det var ju bra att Em fick se att inte alla poliser har slips.
Ha en bra helg!
P.S Jag har skickat till dig på MSN D.S.
*kramar*

Karin sa...

Tack för dina söta ord i min blogg, blir såå glad! =)

Hoppas du får en hääärlig helg!

Massa kramar!

Britt sa...

otur! det är sånt som händer! även solen har sina fläckar... :-)

Stor kram på alla hjärtans dag!

//Britt

Kerstin sa...

Mm, det tål sannerligen att tänkas på. JAg fick faktiskt fortkörningsböter en gång, och visst kändes det jättetrist att slänga 2400 kronor (!) i sjön, men vad tusan - jag hade ju kört för fort!!

Kul att du ville vara med i min tävling - det gör mig glad!!

Kramar Kerstin

Ullis/Leva på landet sa...

Så gulligt med dotterns pojkvän. Det är ju en fördel med det som hände och det är ju att nu vet ju hon också att polisen inte har slips. Otur var det ju annars.

Kramar Ullis

Viola sa...

Måste ju bara sända en hälsning från Spanien, var har du varit??En bloggare från ÄÖstergötlan och vi som hade bloggträff i november men det kommer en i vår igen och då hoppas jag att du dyker upp, lycka till på utlottningen, kram