torsdag 17 september 2009

Var ett tag sedan jag skrev och det känns som om jag alltid börjar så

Min mormor har gått bort och det har varit mycket tungt..



Men jag har försökt att hitta på olika saker var dag för att inte gräva ner mig. Till mitt stora stöd har jag haft scrappen och jag var med på en underbar scrapphelg med mycket god mat och massor av skratt och tid med ens vänner. Först ville jag inte gå överhuvudtaget men är glad idag att jag ändrade mig och tog mod och gick ditt.

Något som jag inte kunde låta bli att vara med på var "helmig vän" på hobbyhusets forum som jag är med i. Nu har det gått några månader sedan jag var med, men tänkte att det kunde ju inte skada om jag var med igen.
Tyvärr fick jag ont om tid och den scrappbutiken som vi har haft här i stan har flyttat och jag har ännu inte tagit mig till de nya lokalerna fast det är säkert ett halvår snart som de har varit där.

Hoppas bara att min hemliga vän som jag skickade till blir "lite" glad.


Man har en önskelista och så bestämmer man som i detta fall att man ska spendera 50 kr och hitta nått som man tror att den man ska skicka till kommer att uppskatta och bli glad över. Jag försöker att kolla vad personen önskar sig så att man kan lyckas så bra som möjligt. Vissa personer har man följt lite längre så där vet man lite vilken stil de har men det är inte lätt alltid att hitta på nått. Ja och 50 kr är ju inte mycket pengar när det gäller scrapp då allt är så dyrt.

Tillverkarna vet ju att det säljer oavsett priset. Många tror att det är handlarna som sätter dessa höga priser men många gånger blir man förvånad vad det kostar i inköpspris. Min mor har en scrappbutik Hobby & pressenter på nätet och man kollar ju ibland in hennes grossister.

1 kommentar:

Vero sa...

Börjar med att beklaga sorgen.

Vilken spännande grej, det där med hemliga vännen. Lät jätteintressant.

Och det där med grossistpriser, där håller jag med dig. Ibland handlar man in till priser som man knappt har någon som helst vinst på och jag har även sålt vissa grejer som jag behövt handla in från "fel" leverantör för att tillgodose kunder snabbt, och då har det varit plus minus noll. Så det stämmer helt det där med att det inte är handlaren alltid som slår på en massa på priset.

Önskar Dig en fin dag och tack för tipset om tävlingen. Ska nog försöka vara med och tävla jag också och vinna lite till dotra som gillar att scrappa.