måndag 22 november 2010

Trolltyg i tomteskogen

Jag skriker och hoppar av glädje Tjohoooooo
Jag var på en blogg idag och trodde inte de jag läste, var tvungen att direkt ta mig till sidan som det länkades till
CDON.se
Ja där står det
En efterlängtad klassiker! Nu äntligen på DVD!
Hundratusentals svenskar minns Trolltyg i Tomteskogen från Sveriges Television, som visade fi lmen i juletid under 1980-talet. Nu kan vi för första gången avnjuta denna tidlösa klassiker på dvd. Stifta bekantskap med det elaka trollbarnet Fjant, den sibiriske tomten Kostja och alla de andra oförglömliga karaktärerna, när kriget bryter ut i tomteskogen.

Ett sagobröllop stundar i skogen när tomtarna Tor och Lisa ska gifta sig. Alla firar utom trollen, som avskyr tomtar mer än något annat eftersom de befriar djuren ur trollens fällor. På bröllopsdagen sätter trollfamiljen sin ondskefulla plan i verket – att med alla medel göra sig kvitt tomtarna för gott. Men skogens invånare ställer sig bakom sina godhjärtade små vänner, som inte tänker ge sig utan strid …

4 kommentarer:

Mindi sa...

Jag tipsade om den på Julswappens blogg här för ett tag sedan. :)
Detta är en klassiker!!!!

Stor kram
M I N D I
... som kikar in till alla i julswappen :)

Lisbet sa...

Måste ta reda på hur jag får tag i den! Tack för tipset!

Anna sa...

Är det sant! Wow, tack för tipset - nostalgi är bara förnamnet. Fattar inte varför de slutade sända den...
mvh
Anna Julbloggen -Julgodis och lite till

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej Lotta! Vad glad jag blev när jag såg att du varit på besök :O)
Jag är lite off just nu vad gäller bloggen, det händer lite mkt i livet och så kan det ju vara ibland...Hoppas att du har det bra iaf :O)
Trolltyg...älskar den. Må så gott. Kram