söndag 5 december 2010

Paket i alla former från tomtenissan som jag TROR på



Oj vad jag ÄLSKAR dessa swappar
Jag är med i julkalenderswapp och har nu fått mina paket. Jag väntade och väntade och när det gått ett par dagar över tiden tog Tomtemamma kontakt med mig och ja helt underbart vad tomtenissarna satte fart och det visade sig att mitt paket låg på ICA och väntade på mig. På måndagen kom det en avi och se vilka underbara polkagrispaket jag fick. Ett var dag och jag kan inte låta bli att skratta när min dotter har än så länge kommit var dag med ett i handen. Jag har lagt alla i en korg och hon älskar att leta.
Nästa år ska hon få en egen den saken är säker !!! Jag har innan varit med i andra swappar men då skickade man enbart scrappsaker och de flesta paketen var små. Här är det alla varianter.
**********
Jag har en liten bok där jag skriver ner små söta saker som min dotter säger och har nu fått idéen att jag ska göra en liten bok till julklapp till pappa med alla dessa små söta saker som hon sagt.
EM sjunger i kyrkkören och kom hem häromdagen och sjöng på en sång om Jesus. Visst får hon ha sin tro och jag kommer aldrig att påverka eller tvinga henne till nån/nått men jag ville tala om det för henne att valet är hennes.
Jag började med att först säga att Jesus är en viktig person för vissa medan andra inte tror alls att han levt.
Hon tittade på mig när jag sa att hon själv fick tro på vad hon själv vill och att aldrig någon, skulle tvinga henne på nått. Men att en tro är nått man har inom sig och vissa tror och andra inte. Vissa tror på att när man dör blir man en ängel medan andra tror inget.
Så bara så att du vet så måste man inte tro på allt om man inte vill utan man tar till sig det man själv vill. Mamma har sin tro och pappa han tror inte alls på de som mamma tror på.
Hon tittade då på mig med sina stora blåa ögon
- Men mamma tomten finns ju, du tror väll på honom !!!

Oj jag har ju glömt att tacka
Tack till alla som var så snälla och hjälpte oss med läxan som EM hade för ett tag sedan. Hon skulle ha med sig saker i en påse som började på ÄÄrtor (på burk), Ängel, Älva, Älg (gosedjur) och ett glasÄgg blev detJag hade även köpt Ättika i nödfall

Inga kommentarer: