onsdag 8 december 2010

Försäkringskassan

Imorgon ska jag träffa en från försäkringskassan och vi ska gå igenom utredningen som jag nu har avslutat. Äntligen är mina 8 veckor över samtidigt som jag måste säga att det var rätt skönt att ha nått att gå till. Vad ska jag nu hitta på igen med all tid som blir över ?
Det första som jag ska göra när allt detta är över är att bara vara, tyvärr så har jag fått mer ont och jag förstår inte idag hur det kommer sig att jag känner av nacken så mycket mer idag än jag gjorde när jag jobbade heltid !
Jag var med om en olycka för mer än 10 år sen och jag kan inte minnas att jag har haft sådan värk som jag känner av nu.
Ja det ska som sagt bli skönt på ett sätt men jag kommer sakna just rutinerna som jag hade var dag, men ingen vet ju vad som händer imorgon. Jag har svårt att tänka mig att de kommer att dra igång nått nu innan jul.
Min största önskan är att få komma ut och vara bland människor. Ha tider att passa och nått meningsfullt att fylla dagarna med.
Dessa 8 veckor har varit jobbiga och ibland har man nja ofta har man känt - Imorgon skiter jag i att gå dit. Men 8 veckor är nu över och jag tog mig genom dem vilket jag är glad över idag. Jag kan sträcka på mig. Men här hemma har allt legat stilla för jag har inte haft nån kraft när jag har kommit hem.
Nu vill jag bara att kroppen ska läka och jag ska slippa denna F värk.
Vet inte vad som kommer att hända imorgon och jag vet att jag inte ska oroa mig och jag vet inte vad jag skulle oroa mig över. Jag har aldrig träffat min handläggare och även om hon är människa så lyssnar man ju på allt som skrivits om FK och jag känner en oro.
Vem vet kanske säger de att de har nått för mig som kommer att vara toppen. Allt behöver ju inte vara negativt. Vad är Negativt och Vad är positivt Vi får se vad som händer min sjukskrivning går ju ut i sommar och vi är inte där ännu. (fast jag är där i mitt huvud)
Kram Lotta

Inga kommentarer: