måndag 14 februari 2011

Vita Gåvor Ljus & Lykta



Jag har inte gjort det lätt för min vän denna gången då jag inte skrivit nått om ämnet som gäller:)

I flera andra inlägg har jag nämnt många gånger om hur mycket jag älskar ljus och just nu har jag fastnat för nått som jag trodde mig aldrig gilla, nämligen doftljus. MEN de får inte vara förstarka. Dofter från havet eller citrusfrukter är de som just nu "doftar" här hemma.
Om man kunde säga att färger doftar så skulle jag vilja påstå att det är grönt från gräset, blått från daggen och gult från växtriket.
Jag tänker mig frukter och drömmer mig bort till den tiden när jag gick bland apelsinodlingarna och kunde plocka apelsiner från fönstret i mitt klassrum.
En kort tid gick jag i skolan utomlands och det var just vid denna årstiden.
Jag tror att alla längtar vi bort från snön och kylan just nu och det som är min stora glädje och mysiga stund här hemma är när jag får tända ljus och krypa upp i soffan och bara längta.....

Inga kommentarer: