fredag 21 januari 2011

Äntligen FREDAG igen och jag önskar att det var så hela veckan !


Vart har tiden tagit vägen? Känns som om jag inte har fått gjort nått. Dagarna är långa men ändån inte.

Var på smärtkliniken och jag har väntat länge nu på att få vara delaktig i deras program men tyvärr så får jag inte vara med. En stor besvikelse kom över mig och plötsligt stod jag bara där och kände mig tom. Vad ska jag nu hitta på om dagarna. Träningen kommer ju ta sin tid och det är den jag ska lägga ner mestadels tid på men det ska ju vara hållbart. Jag måste bara lära mig var mina gränser är och hur mycket klarar jag. Jag var me min väninna och hon var inbokad på två pass. Självklart skulle jag me köra två pass och jag behöver ju inte säga att jag fick träningsvärk och var sedan helt slut.
*****


Vi har pratat länge om att göra om garderoben. Tänk om jag lyckades organisera och ha en drömgarderob. Ja det är drömmen själv. Istället hänger det kläder som jag inte annvänt på 10 år och för att inte prata om storlekar. Igår tog jag fram en skjorta och ja det var en underbar känsla att känna hur den bara hängde men ja storlek 54 är nog lite förstort idag för mig. Men den var och är ju så skön. Fickorna sitter på perfekta ställen och det är ju inget fel på den mer än att den är förstor. Gud vad svårt jag har att skilja mig från mina favoritplagg och jag hittar inte just "den" i affären hur mycket jag än letar. Nä nu ska det ut och det ska bli ordning.

Tänk om man kunde ha en som i sex and the city. Tänk att få vara Carrie för en dag. Bara gå in bland en massa underbara kläder som satt som om de var skräddarsydda för en och passande skor.


Nu är det ju meningen att min man ska få tillbaka den yta som med åren har krympt och jag har utökat min med. Meningen är också att jag ska se till att EM ska få en liten plats. Hennes rum känns så litet när vi ställde in en större garderob. Det blir till att ställa in den mindre igen och så får hon ha en del inne hos oss. Hon måste ju ha sitt utrymme så att hon kan leka, göra läxor ja bara ha någonstans att vara.



Nu ser jag fram emot att mannen ska komma hem och vi kan sätta fart med planerna och jag kan få visa allt jag har tänkt mig
Ha en underbar helg

2 kommentarer:

DesignAnnique sa...

Hej! Så det var du som var min tomte! Jag har lurat och klurat men inte lyckats lösa det...

Det har varit jättemysigt att öppna paketetn och jag är verkligen glad för allt som var i dem! Dottern var ordentligt avundsjuk...:) Tusen tack!

Lisbet sa...

Härlig läsning och fina bilder!

Jag hoppas du får en riktigt fin helg!