onsdag 12 januari 2011

Träning

Då är det ju ett nytt år och vart år står man ju där vid tolvslaget och ger löften som man inte kan hålla ( Ja iallafall inte jag ). Under förra året gick jag ner 10 kilo och upp 5. Jag gick inte ner allt på en gång och sedan upp utan det pendlade en hel del under året.

Så idag var det dax igen att starta ett nytt liv, för första gången (i år). Det har man väll aldrig hört innan. Jag skulle träffa en väninna nere på stan och skulle följa med henne till de gym som hon tränar på. Själv tänkte jag att jag skulle köra ett lugnt pass men då hon skulle köra två hade hon även bokat in mig på dem. Inte skulle jag väll vara den som inte klarar två pass.

Jag visste inte att jag har muskler på vissa ställen. Fy vad underbart slut jag känner mig i kroppen, men jag vill inte vara me imorgon om jag får träningsvärk. Även om det som sagt känns skönt så samtidigt har jag fått värk då jag tog ut mig förmycket och spände väll mig som vanligt.

Nästa vecka ska jag till smärtkliniken och jag hoppas på att få hjälp där. Just nu hoppas jag att det kan hjälpa mig så att jag lär mig hur jag ska kunna hantera smärta och så att jag inte ska få smärta så att jag ska kunna vara me på flera pass, för Attans vad kul det var.
Även om vi inte jobbade två och två så är det ju alltid roligare när man är två men att det skulle kännas så trodde jag inte. Vi pratade skrattade och jag hant inte oroa mig för den nya lokalen, eller tycka att alla stirrade på en för att man är ny eller inte ha "de" kläderna vilket var en befriande kännsla. Ja det är svårt att beskriva.
Nä nu längtar jag till nästa gång och idéen att bara gå dit fick vi när vi satt och åt förra veckan ihop. Varför måste man alltid träffas och det ska vara mat inblandat. Nä nu tränas det istället för att sitta på fiket *s*


Ja för denna gången :)


1 kommentar:

Tångsnällans blogg sa...

Ooops.....jag som precis har skickat iväg gubben att köpa fastlagsbullar till mej! :) Ha det gott// Kram