onsdag 29 juni 2011

magplask

Igår skulle jag velat haft kameran med mig.

Var ute och hjälpte till hos ett par goda vänner att fixa till det lite i deras butik och just när jag skulle gå så snubblar jag över tröskeln. Jag tog ett par steg innan jag föll pladask rakt ner i asfalten. Att jag inte slog mig mer är obegripligt då det hördes långa vägar när mina kilon slog till i marken. Ja det måste ha sett roligt ut. Några små skrapsår och en ond arm men ingen större skada som tur är. Att plötsligt inte kunna höja armen för det hugger eller så fort man lägger armen på armstödet så svider det räcker för att man ska känna sig hjälplös. Det är i sådana lägen en annan uppskattar de som man har och är tacksam över det lilla.

 Idag sa vi till barnen i ormrådet att vi skulle köra lite pysselkväll och det roligaste av allt var att det var killarna som dök upp. Att se barnen göra Japanska snoddar och kunna sitta stilla i timmar var beundransvärt. Tyvärr så missade jag att ta kort men det lär bli flera tillfällen så jag ska ha kameran redo.


Själv har jag påbörjat nya projekt men även avslutat !
2 st handdukar till husvagnen har jag sytt. Ett armband som en kvinna skulle ha till sin nya klänning samt en skolåda och sockerask har jag klätt in i papper plus lite bling som är ett måste. Så lite händer det allt :)
 

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att det gick så bra som det gjorde. Nyfiken på de där japanska snoddarna vad det är. Roligt med nya idéer som man kan göra i skolan också.
Hoppas att du får en bra vecka!
kram Ullis