söndag 19 juni 2011

NYA TAG

Ja nu tar jag nya tag och tänkte att även om jag inte lyckas med utseendet på min blogg så kanske jag kan lyckas med innehållet :)

NU TAR JAG NYA TAG

Jag har saknat så att blogga men jag gillade inte utseendet på sidan och satte igång att ändra på en massa inställningar som jag inte har nån aning om vad det var. Ja allt blev kaos och jag gav upp. Trodde inte att jag skulle kunna påverkas så av utseendet.
Skriva i bloggen har betytt mycket för mig och att veta att folk läser samt kommentarer har gjort att jag fortsatt, ja även nu när jag inte har skrivit nått har det dimpt ner ett mail då och då som har berört mitt inre. NI har varit underbara.
Att bli insläppt i andras vardag och se vad ni gör har gjort att det har väckt mig till liv. Jag har sett hur ni har det hemma. Sett olika förvaringsmöjligheter, färger och former städat, rörigt m.m. Se hur ni blandat gammalt och nytt ja inspirerat mig till så mycket. En blogg som jag har följt bland annat visade ett litet frö som blev till slut en solros,  och nu står det en liten solros i mitt köksfönster som snart ska sättas ut. Någon har haft ett olivträd som jag blev så förtjust i men insåg snabbt efter att ha inskaffat ett att det inte var nått för mig då de tappade alla bladen och sakta dog.

Med andra ord

Jag har saknat er så

Imorgon ska jag till min arbets träningsplats och vet inte ännu vad jag ska hitta på men som jag skriver lite under fliken nyskapande så har jag som mål från och med idag och framöver att varje vecka kunna visa upp antingen ett nytt projekt som jag har påbörjat samt avslutat eller tagit tag i nått som har legat och avsluta det.
Om jag ska vara i snicken eller sy lite vet jag ej men nått lär det ju bli.
Har fått en arbetsorder att måla ett par gamla stolar som ska vara blåa med vita utfasningar som måste göras färdigt sedan har jag en välkomstskylt som ska målas... ja det finns en hel del att ta tag i

Jag hoppas att ni kommer vilja följa mig och min vardag och denna gången ska jag inte ge upp

KRAM

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Ja att greja med bloggen brukar både bli si och så. Var ett tag sedan jag gjorde något åt min nu också, men om du vill ha hjälp med något kan du höra av dig. Tror att jag kommer ihåg det mesta även om det var ett tag sedan. Att använda malldesign som man kan göra i blogger är ju ett ganska lätt sätt att få till något nytt.

Önskar dig en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis