måndag 21 november 2011

En ny vecka, en ny dag, nya tag
Ja var måndag säger jag ju NU, nu startar jag med att tänka på min hälsa men det varar inte länge och nu är vi där igen. Det är Måndag

Idag har jag gjort nått som jag inte vet om jag ska tro på eller ej men det ska bli kul att se om det fungerar. Jag la ut en massa böcker som jag har liggandes här hemma på Bokbörsen.
Det hela började med att jag fick en massa böcker som jag bland annat skulle skänka till hjärta till hjärta och en del som jag skulle behålla till Emelie. Under åren som gått har jag samlat på mig en hel del pysselböcker som jag har svårt att skiljas från så vi satte oss ner för att kolla om det fanns nått att få för dem. En hel del är som nya och jag tror aldrig att jag ens har öppnat dem. Plötsligt var jag i farten med att kunna rensa ut de böcker som jag haft sparade i hyllan i åratal som bara legat där. Att kunna se att det inte finns nått värde i dem och att hur många som helst säljer dem hjälpte mig att fatta de beslut som jag behövde och nu skiljer jag mig från en massa ! Man kan ju få fatt på dem om man nån gång skulle behöva men vem ska sy upp gardiner från 70 talet här hemma.
Mina lådor blir sakta men säkert tomma och jag börjar känna att jag kommer nån värt.
Oj vad skönt det är, vilken befrielse.
Det går inte att beskriva hur det känns att hålla i en sak i flera timmar. Ska jag spara eller ska jag ge bort.

Kram Lotta

3 kommentarer:

Mindi sa...

Hejsan!

Jag har mailat dig flera ggr. Hoppas att du kan maila tillbaka?

Kram
M I N D I

Sara sa...

Meh, hallå! Nu är jag väääldigt nyfiken... Kram på dig!! ;-)

Tre Tanter sa...

Här behöver också röjas och slängas men ack så svårt det är:) Trevlig helg önskar Tre Tanter