fredag 2 december 2011

Min Dator har krashat

Lägg till bildtext
Just när man känner att allt flyter på så är det ju klart att allt måste ju hända på en gång. Em har legat sjuk och värst har det varit om nätterna. Man känner sig så hjälplös när hon ligger och gråter om nätterna för att hon hostar så.- Mamma om kärlek kunde bota en tror du att jag skulle vara frisk då ?
Undrar vad som rör sig i huvudet på de små. Hon vet att hon betyder allt för mig och om jag bara kunde så skulle jag genast ha bytt med henne. Var natt satt vi uppe ihop och oftast så somnade hon i min famn. Tänk vad stor hon har blivit. Vad fort tiden går. Hur ledsen jag än var över att hon led så så måste jag säga att jag saknar det idag. För visst är det underbart när ens barn somnar i ens famn fast jag trodde aldrig att jag skulle sakna det så som jag gör nu. När hon gjorde det som liten så önskade man att tiden snart var över och nu önskar man att man kunde få den tillbaka.
Under dessa 14 dagar blev det inte mycket till sömn och jag känner mig väldigt sliten. Tyvärr blev det inte mycket gjort här hemma utan man satt mest med Em och försökte hitta på allt för att fördriva tiden.
Mitt i allt blev min mor sjuk och las in på sjukhuset där hon fortfarande är men är nu på bättringsvägar.

Fast det är ju klart att detta inte räcker utan min dator började låta mer och mer och det hände allt oftare att den låste sig... och så ville den inte mer.
Snabbt var min dotter och hämtade sin som hon fått av släckten hon fyllde år. Hon tyckte att mamma kunde ju ta den för hon behövde ju den inte likamycket. Orden betydde så mycket så det var svårt att hålla tillbaka tårarna.
När Gubben kom hem samma dag höllt han en dator under sin arm så nu sitter vi här åter. Hela familjen med var sin dator i knät. Visst är det hemskt !
Vad mer kan man önska sig ? En data fri helg kanske :)

Inga kommentarer: