torsdag 4 mars 2010

En sten har fallit

Ja äntligen tog jag mod till mig och idag sa jag STOPP
Jag mår ju inte bra av att gå till min arbetstränings plats och idag ringde jag min handläggare och nästa vecka gör vi ett avslut. Ja det blir inget avslut för min del utan en ny start, lättnad av att slippa gå till en plats som man inte trivs på och mår inte bra av att vara där. Det är ju meningen att man ska gå dit och få energi, ett socialt umgänge och framförallt göra nått som får en att gå framåt och inte bakåt.
Tyvärr känner jag att jag inte kan "växa" där eller lära mig nått och det har ju varit en massa strul

Givetvis kommer jag att försöka komma till nått ställe som fungerar för mig och tills dess att vi kan hitta nått kommer jag att gå tillbaka till de gamla där jag kände att jag hade nått att ge och att få.

Till alla er som stöttat mig kan jag inte säga annat än att det är tack vare er som jag tagit mig mod till detta steg

7 kommentarer:

Sandra sa...

Bra gjort, mår du inte bra av det är det ju mycket bättre att avsluta!

Jag kommer tyvärr inte på träffen i helgen, eftersom våra kalas förra helgen inte blev av så kommer vi ha dem nu till helgen istället. Så det blir fullt upp! Men sedan är det bara 2 veckor till stora träffen och då ska jag ju vara med! :-)

Kram, Sandra

Jennyshemochharmoni sa...

Starkt gjort. Man mår alltid bättre efter sådana beslut, även om det kan vara jobbigt. Njut av en underbar helg nu! Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att du tagit beslutet. Hoppas verkligen att det blir riktigt bra för dig.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Skomakartummen sa...

Hej Lotta!
Inte ska man göra något man mår dåligt av. Bra att du vågade säga ifrån, allt har en mening. Hade trivs på mitt förra jobba hade jag aldrig haft drömjobbet i dag*ler*
Önskar dig en härlig söndag kram sari

http://merving.blogspot.com sa...

Bra Lotta! Helt rätt beslut!
Kramar Åsa

Vecka - Vecka sa...

Bra att säga till om man inte mår bra. Hoppas du hittar något annat.

Ha en skön helg!

Kram, Lotta

Tussemaja sa...

Det var bra gjort! Dumt att vara kvar på ett ställe som trycker ner i stället för lyfter upp!