söndag 21 augusti 2011

Sammy - Våran Karp

Vi har fått en ny medlem i våran familj - fisken Sammy. Ja Sammy kom till oss då vi var i Köpenhamn och var inne på ett Kojcenter för att titta på lite fiskar. Hem skulle vi ta med oss tre störar men när vi stod där och småpratade sa jag att jag kunde inte hjälpa det men jag fattar inte att folk bara vill ha orange eller de "speciella"kojarna för jag tycker att de gula är ju så underbara. Snabbt som blixten sa då säljaren att vi kunde få en och jag skrattade medan jag svarade ja det skulle ju passa i vårat akvarium som vi har hemma på 160 liter. Saken är den att min gubbe har stora drömmar och en av dem är just att bygga en damm där vi nu har grävt ner våran pool som ingen badar i.
Gissa vad som simmar här hemma nu. Fin är han men tyvärr så har jag inte lyckats få nån bild på honom.

Till saken är den att häromdagen fick jag syn på att det var en pöl brevid akvariumet och under natten blev det en ny på samma ställe som jag torkat upp den som jag först såg. Hela Fredagen gick åt att få fatt på ett nytt som min underbara vän lyckades hitta åt oss på blocket och så var det bara att tömma, städa, hämta.... ja hela kallaset innan de som vi har skulle pricka. Till akvariumet följde även me 2 malar så nu har vi 4 stycken. Vi som bara skulle ha en !!!! En köpte vi och en fick vi ta över när en väninna skulle göra sig av med sitt och den ända fisken som hon hade var just en mal så det blev stor Malte och lill Malte plus nu dessa 2 andra.

Sammy växer och jag är rädd att han inte kan stanna länge till utan kommer att få flytta till ett par bekanta som säljer karpar rätt snart.

Inga kommentarer: